torsdag 18. oktober 2012

Bideka

Forrige helg besøkte jeg Bideka. Norske pinsevenner starter arbeid der i 1949, tror jeg. Under besøket hørte jeg stadig folk snakka om "Hovden", om "Haugen", om Petra og Kate, og enda flere. Vel hjemme igjen, kunne Ingeborg fortelle hvilken Hovden og hvilken Haugen det var snakk om (det viste seg å være verken Arthur eller Werner Haugen, som jeg kjenner til, men pappaen deres Harald - du verden for en rik misjonsfamilie").

Internettforbindelsen er dessverre veldig treg, så etter å ha ventet i 25 minutter på at et vakkert bilde av kirka skulle lastes opp, gir jeg nå opp. Strømmen kuttes om ti minutter, og da blir nettet borte også, så jeg får heller poste det her nå, og så skrive mer senere, og forhåpentligvis få med noen bilder.

Det er selvfølgelig begrensa hvor mye jeg rekker å se i løpet av to dager, men jeg fikk møtt mange og sett mye, og det var en givende helg. Jeg møtte to kvinneforeninger - den ene heter Håp og den andre Kjærlighet. De prøver å hjelpe hverandre i alle sine problemer, bl.a. med heklekurs. De viste meg kjempefine babydresser som de har hekla, og som de selger til nybakte foreldrene på fødestua.

Mer snart! (håper jeg!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar